Helsingborg Marketing LAB hjälpa dig kan hjälpa dig att få till en proffsig sponsring via Facebook. Som kommer ge stora resultat i er försäljning. Genom Facebook & Instagram annonsering får du väldigt många valmöjligheter till anpassning. Till exempel kan du rikta annonsering för ridkläder mot hästintresserade och visa ett särskilt erbjudande för de som fyller år snart. Du kan även påminna de som har besökt din webbplats om produkterna som de tittade på men inte köpte. Men det handlar inte bara om målgrupper, Ads Manager ger dig även andra fördelar. Risken att du råkar visa en annons onödigt många gånger för samma personer är till exempel större om du boostar inlägg direkt på företagssidan istället för att använda Ads Manager.
Instagram hör till Facebook Ads så om du skapar en annons på Facebook kan du lätt klicka i att den ska synas på Instagram också för att nå den yngre målgruppen
Genom att marknadsföra sig på Facebook och Instagram når du ut till väldigt många personer som finns i din kundkrets. Det är ett effektivt sätt att nå återkommande kunder men samtidigt bygga nya band med kunder som för första gången hittat till din sida genom din annons. Det är även viktigt att ha en social närvaro och synas där ens konkurrenter syns och idag annonserar de flesta företag via facebook, speciellt när det kommer till e-handlare och webbutiker online. Genom att jobba med Facebook & Instagram annonser kan du enkelt öka din försäljning och snabbare då ditt drömmål.
Facebook-pixeln är ett analysverktyg som hjälper dig mäta hur effektiva dina annonser är genom att tolka åtgärderna personer utför på din webbplats. Använd pixeln när du vill. Se till att dina annonser visas för rätt personer, öka försäljningen, konfigurera automatiska bud för att rikta in dig till personer som mer sannolikt utför en aktivitet som är viktig för dig. Samt mäta annonsernas resultat.
I en katalog finns information om de varor du vill annonsera om eller sälja på Facebook och Instagram. Du kan skapa kataloger för olika typer av lager, som produkter (e-handel), hotell, flyg, destinationer, bostäder eller fordon. Commerce Manager är plattformen för att skapa och hantera kataloger.
Plats: Annonsera i städer, länder och sammanhang där du vill vara verksam. Beteende: Rikta dina annonser baserat på konsumentbeteenden som tidigare köp och enhetsanvändning. Demografi: Välj målgrupp baserat på ålder, kön, utbildning, befattning med mera. Du kan hålla koll på vilka typer av personer dina annonser når, men Facebook delar aldrig information om dem som kan identifieras personligen. Kopplingar: Välj att inkludera personer som har kontakt med din sida eller ditt evenemang på Facebook, eller uteslut dem om du vill hitta nya målgrupper. Intressen: Lägg till intressen och hobbyer för de personer du vill att annonsen ska nå – från ekologisk mat till action-filmer – och gör dina riktade annonser mer relevanta.
Business Manager är platsen där du kan hantera all marknadsförings- och annonsaktivitet på Facebook. Funktionen är utformad för alla storlekar och gör att du kan skapa annonser, hantera flera resurser som Facebook-sidor och Instagram-profiler samt enkelt dela åtkomst till dessa resurser inom teamet och med externa partner. Kontroll – Sekretess – Säkerhet – Effektivitet
Det finns många skäl till att experimentera med annonsering på Facebook. Den första anledningen kommer från Facebooks beslut att ändra sin algoritm, vilket har minskat den organiska räckvidden för sidinlägg. Att bara förlita dig på organisk räckvidd nuförtiden kommer inte att kunna nå majoriteten av dina följare. Genom att spendera lite pengar kan du marknadsföra ditt innehåll och kampanjer för att nå fler och uppmuntra till engagemang.
En annan anledning till att investera i Facebook annonsering är att annonshanteringsplattformen gör det möjligt att in dig på de användare som sannolikt kommer att vara intresserade av ditt erbjudande eller kampanj.
Facebook annonsering är den mest kostnadseffektiva lösningen för dina kampanjer. Det är eftersom målsättnings- och optimeringsmöjligheterna gör att du kan spendera din budget på målgrupper och innehåll som ger dig värde.
Självklart måste du också skapa annonser som sticker ut på folks nyhetsflöden för att få en så hög ROI som möjligt.